maandag 17 januari 2011

BOEM PATS

Afgelopen vakantie ben ik met enkele vrienden rondgetrokken door Corsica.
Ik herinner me nog steeds 14 juli. Voor de Fransen is dit hun nationale feestdag. Natuurlijk kan zo'n feestelijke dag niet zomaar voorbij gaan. De avond was voorzien van een lichtspektakel. Langs alle kanten kwam er vuurwerk. Het was enorm mooi om zien dat alle mensen van de terrasjes kwamen en spontaan de straat in beslag namen.

Iedereen begon te dansen en te feesten. Dat noem ik nog eens een muzische pet opzetten. Met hun lokale dansen sleurden ze iedereen mee in het feest.
Maar het mooiste waren misschien wel de professionele dansers.
Het was een soort remix van dans en lichtspektakel. Woorden kwamen me, en nu nog steeds, terkort om dit fenomeen te beschrijven. Nooit eerder voelde ik zo een verbondenheid.
Helaas hadden we op die moment geen camera mee om dit vast te leggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten